Onze school

Als je kiest voor Terra Oldekerk, dan weet je zeker dat je kiest voor veelzijdig onderwijs... met een groen tintje! Terra Oldekerk is een kleinschalige school. Je leert dus snel alle docenten en andere leerlingen kennen. We vinden het belangrijk dat iedere leerling zich prettig en veilig voelt op school. We wisselen de theorie af met de praktijk. Je hebt dus geen lange, saaie dagen in het leslokaal maar je gaat er ook veel op uit. Dat maakt het leren extra leuk. Dieren en planten verzorgen, koken, leren timmeren of solderen, omgaan met klanten in een winkel: je vindt het allemaal bij Terra Oldekerk. Klinkt goed hè! Kijk vooral ook eens naar ons leerplein, waar je heel goed zelfstandig of in een groepje kunt werken!

Terra Oldekerk is een christelijke school. Leerlingen helpen mee om vieringen, zoals Pasen en Kerst, te organiseren. Naast deze bijzondere feesten maken we van elke dag iets moois. We beginnen 's ochtends op school met een dagopening. Goed met elkaar omgaan en samen de goede dingen vieren; dat vinden we belangrijk!

De wereld aan je voeten

Theorie is belangrijk. Je kunt er veel van leren. Maar bij ons zit je niet alleen in de schoolbanken. We vinden de praktijk ook heel belangrijk. Je gaat dus ook de wijde wereld in bij Terra! Zo loop je stage bij allerlei soorten organisaties. Op deze manier kun je kennismaken met bepaalde beroepen en kijken wat je ervan vindt. Daarnaast heb je dan nog de maatschappelijke stage. We bedenken elk jaar weer mooie activiteiten die waardevol zijn voor de wereld. Zo doen we jaarlijkse mee aan vrijwilligersactie NL-doet. Een schoolplein of kinderboerderij opknappen, samen met oudere mensen een mooi bloemstuk maken of zwerfvuil ophalen... het zijn een paar voorbeelden. Misschien heb je zelf een goed idee voor de maatschappelijke stage.

Veel leuke dingen doen

School moet natuurlijk wél leuk zijn! Onze leerlingen doen daarom veel leuke dingen. Wat denk je van schoolfeesten, excursies, stedentrips en voorstellingen? Leuk vooruitzicht toch?! Daarnaast doen we veel met kunst en cultuur op school. Aan het einde van het schooljaar hebben we voor de leerlingen van klas één tot en met drie altijd het project Cultureel Kunstzinnige Vorming. Laat de boeken die dag maar thuis, want het is tijd voor… scratchen, rappen, striptekenen, schilderen, buikdansen en nog heel veel meer. Op de social media pagina van Terra Oldekerk zie je wat er nog meer voor leuks gebeurt op school.

Roken? Dacht het niet.

Terra is een rookvrije school. In en rond de school geldt een rookverbod. Heel gezond dus! En ook fijn voor de niet-rokers. We besteden veel aandacht aan ons niet-rokenbeleid op allerlei manieren. Goede actie!

Meepraten

Bij Terra Oldekerk kunnen leerlingen meepraten over allerlei dingen die met school te maken hebben. Bijvoorbeeld over de kwaliteit van de lessen en over activiteiten die door de school georganiseerd worden. Het panel bestaat uit leerlingen uit de verschillende leerjaren en van diverse leeftijden. De leerlingen zijn enthousiast, stellen goede vragen en geven eerlijke en oprechte antwoorden. Is dit iets voor jou? Meld je dan aan voor het leerlingenraad.

Kom kijken!

Wil je graag kennismaken met onze school? Dat kan op verschillende manieren. Na de zomervakantie starten we weer met onze wervingscampagne en informeren we je hier over onze activiteiten. Houd onze website dus in de gaten!

Sfeerimpressie

Bekijk dit filmpje om te ervaren hoe leuk Terra Oldekerk is!