Nieuw beroepsprofiel Dienstverlening & Producten (D&P) bij Terra Oldekerk

Terra Oldekerk biedt vanaf schooljaar 2025-2026 het profiel Dienstverlening & Producten (D&P) aan. Dit profiel geeft je de kans om te ontdekken wat je leuk vindt. Je maakt kennis met verschillende werkvelden en beroepen. Door allerlei opdrachten leer je jezelf beter kennen en ontdek je waar jouw passies liggen. Dit helpt je om straks een vervolgopleiding te kiezen die bij jou past.

Wat ga je leren?

• Organiseren van een activiteit
  •  Presenteren, promoten en verkopen
  •  Een product maken en verbeteren
  •  Multimediale producten maken

D&P is een heel breed programma, waar loopbaanoriëntatie en begeleiding centraal staat. Het richt zich op algemene beroepscompetenties, dus vaardigheden die je later bij elk beroep zou kunnen gebruiken. Denk aan ontwerpen, organiseren en uitvoeren van creatieve oplossingen voor vragen van opdrachtgevers. Deze oplossingen kunnen fysieke producten zijn, zoals een 3D-geprint, of diensten, zoals het organiseren van een sportdag. Aan het einde van de 4e klas doe je eindexamen in dit profiel. Je kunt met dit profiel dan ook alle kanten op.