Afval- en milieudag

Afval- en milieudag op Terra Oldekerk

De eersteklassers van Terra Oldekerk hadden afgelopen woensdag een themadag over afval en milieu.

Met hun mentoren brachten ze een bezoek aan Hummel recycling. De leerlingen waren onder de indruk van de grote hoeveelheden plastic die ze daar zagen.

In de les op school is er gesproken over gescheiden afval inzamelen, zuinig gebruik van water, de ramp met MS ZoĆ« en de gevolgen van plastic in het milieu.

De leerlingen gingen  ook zelf aan de slag! Ze zijn rondom de school afval gaan verzamelen. Van blikjes, pakjes drinken tot complete boodschappentassen, elk stukje afval werd ijverig door de leerlingen in struiken en bosjes opgespoord.

In de middag hebben de leerlingen posters voor in de school gemaakt, want vanaf deze week gaan we op Terra Oldekerk plastic gescheiden inzamelen. In de school staan grote grijze afvalcontainers die versierd zijn door de leerlingen met het woord plastic erop. Zo weet iedereen wat te doen met plastic. Met gemak, zo in de afvalbak!